ŠKODA SCALA G-TEC

ŠKODA tutvustas Berliinis 24.–25. juunil toimunud üritusel CNG Mobility Days oma uue kompaktmudeli SCALA kõige keskkonnasõbralikumat versiooni, mis kannab nime ŠKODA SCALA G-TEC. Maagaasi kütusena kasutav SCALA täiendab uue kompaktmudeli mootorivalikut, lisades sinna eriti tõhusa ja keskkonnasõbraliku variandi. 1.0 G-TEC-i tippvõimsus on 66 kW (90 hj) ning kolm gaasimahutit võimaldavad esialgsete andmete kohaselt läbida surumaagaasiga (CNG) korraga kuni 410 km. Koos 9-liitrise bensiinipaagiga annab see summaarseks sõiduulatuseks umbes 630 kilomeetrit. Uus ŠKODA SCALA G-TEC jõuab müügisaalidesse 2019. aasta neljandas kvartalis.

ŠKODA tehnikadirektor Christian Strube: „Lähiaastail täidab maagaas ŠKODA mootoriportfellis võtmerolli heitgaaside CO2 sisalduse vähendamisel. Meie maagaasimootorid muutuvad klientide seas üha menukamaks tänu oma väikesele heitmehulgale. Ning kõik, kes tulevikus ŠKODA SCALA G-TEC-iga sõitma hakkavad, lõikavad kasu ka suhteliselt madala kütusehinna pealt paljudes riikides.“ 

ŠKODA ehitab üles keskkonnasõbralike maagaasimudelite valikut. Uus ŠKODA SCALA G-TEC on ŠKODA valikus teine maagaasi kütusena kasutav mudel OCTAVIA G-TEC-i kõrval. Uue SCALA G-TEC-i jõuallikaks on kolmesilindriline 1,0-liitrise töömahuga turbomootor võimsusega 66 kW (90 hj). Selle maksimaalne pöördemoment 160 Nm suunatakse esiratastele 6-käigulise manuaalkäigukasti vahendusel. SCALA G-TEC on konstrueeritud spetsiaalselt surumaagaasi kasutamiseks ning vastab heitmenormile Euro 6d-TEMP. Heitgaaside CO2 sisaldus väheneb bensiini kasutamisega võrreldes umbes 25 protsenti, märkimisväärselt kahaneb ka lämmastikoksiidide (NOx) hulk ning tahkeid osakesi ei teki üldse. 

Sõiduulatus 410 kilomeetrit tänu kolmele gaasipaagile kogumahutavusega 13,8 kilogrammi
 
SCALA G-TEC saab kolm omavahel ühendatud terasgaasipaaki, mis mahutavad 13,8 kilogrammi surumaagaasi. See võimaldab kompaktmudelil läbida 410 kilomeetrit keskkonnasõbralikus ja tõhusas maagaasirežiimis. Kui surumaagaas peaks lõppema, lülitub SCALA automaatselt bensiinirežiimi, kus 9-liitrine paak võimaldab läbida veel umbes 220 kilomeetrit. 

Tänu sellele säilitab SCALA G-TEC liikumisvõime ka ilma maagaasitanklateta piirkondades, kuna summarne sõiduulatus küünib umbes 630 kilomeetrini. 

Sõidurajal püsimise abisüsteem, sõidusuunas auto lähiümbrust jälgiv radarisüsteem ja LED-tuled põhivarustuses 
SCALA 1.0 G-TEC on saadaval varustustasemetel Active, Ambition ja Elegance ning ketaspidurid paigaldatakse nii esi- kui ka tagasillale. Sarnaselt kõigile teistele SCALA mudelitele saavad G-TEC-variandid sõidurajal püsimise abisüsteemi Lane Assist ning sõidusuunas auto lähiümbrust jälgiva radarisüsteemi Front Assist koos linnaliikluse hädapidurdusfunktsiooniga, samuti LED-esituled ja -tagatuled, mida võib soovi korral asendada täis-LED-tuledega. 

Maagaasipaagid on nutikalt auto põhja alla integreeritud ning tänu sellele ulatub SCALA G-TEC-i pakiruumi maht 339 liitrini – see on klassi parim näitaja oma segmendi maagaasisõidukite seas. 

Maagaas – tõhus ja keskkonnasõbralik üleminekutehnoloogia teel elektriajastusse Surumaagaas (CNG) on kõrgema kütteväärtusega kui bensiin või diislikütus. See on taskukohasem ja põleb puhtamalt ning lisaks töötavad maagaasimootorid vaiksemalt. Reovete või põllumajandusjäätmete töötlemisel saadud biogaasi või sünteetilise gaasi kasutamine on veelgi keskkonnasäästlikum, eriti kui gaasi toodetakse taastuvallikatest saadud elektri abil. 

Maagaasi saab kasutada fosiilkütuste ja elektrisõidukite vahel laiuva tühimiku ületamiseks, pealegi on see tehnoloogiana juba praegu olemas. Lisaks on gaasisõidukite tankimine lihtne ja mugav, täiesti võrreldav bensiini- või diiselmudelitega.